هوش مصنوعی چگونه صنعت بازی‌های ویدئویی را متحول می‌کند؟

0

هوش مصنوعی این روزها در زمینه تولید محتوا، برنامه‌نویسی و حتی ساخت موزیک و ویدئو بسیار کارآمد است. اما آیا تاکنون به کاربردهای هوش مصنوعی در بازی و به‌طور مشخص صنعت بازی‌سازی فکر کرده‌اید؟ هوش مصنوعی می‌تواند انقلابی را در صنعت بازی‌سازی ایجاد کند.

حرکت سریع اشیاء با رنگ‌های درخشان در صفحه نمایش، هدف اصلی طراحی واحد پردازش مرکزی یا همان CPU کامپیوترها نبوده است. به همین دلیل سازندگان، واحد پردازش گرافیکی یا GPU را ابداع کردند. این واحد شامل یک مجموعه از مدارها برای پردازش تصاویر بازی‌های ویدئویی به صورت موازی با واحد پردازش مرکزی است. از آن روز تا به حال برای توانایی‌های بالای GPU علاوه بر  وظایف قبلی کاربردهای جدیدی در ویرایش فیلم‌ها، استخراج رمز ارزها و از همه جدیدتر آموزش هوش‌های مصنوعی نیز پیدا شده است.

هوش مصنوعی و بازی‌های ویدیویی

در حال حاضر هوش مصنوعی در حال ایجاد اختلال در صنعتی است که به وجود آمدنش کمک کرده است. تمامی اجزای صنعت سرگرمی و بازی تحت تاثیر هوش مصنوعی قرار گرفته است. هوش مصنوعی که متن، صدا و تصویر را به عنوان ورودی دریافت می‌کند و متن و صدا و تصویری مطابق با ورودی تولید می‌کند. متخصصان پیش‌بینی می‌کنند که صنعت بازی‌های ویدیویی بیشترین تاثیر را از هوش مصنوعی بپذیرند. برای مثال در بازی‌های تعاملی برای ساخت ۳۰ مایل مربع مساحت شهری در بازی مثل Red Dead Redemption 2 یا ۶۰ ساعت موزیک به تعداد زیادی نیرو و هزینه و زمان نیاز است در حالی که با کمک هوش مصنوعی می‌توان با سرعت بسیار بالاتر و هزینه به مراتب کمتر با تعداد نفر کمتر به نتیجه حتی شاید مطلوب‌تر دست پیدا کرد.

نقشه بازی رد دد و GTA

تصور کنید شخصیت‌های بی‌جان بازی‌های ویدئویی یا همان NPCها به توانایی‌های یک چت‌بات هوش مصنوعی مجهز شوند. به این ترتیب مأموریت‌ها و چالش‌های کاملاً جدیدی ایجاد خواهد شد که بسته به رفتار هر بازیکن می‌تواند متفاوت باشد. اگر فیلم Free Guy را تماشا کرده باشید می‌دانید هوشمند شدن یک NPC تا چه حد می‌تواند روند بازی را تغییر دهد!

free guy

صدای پای هوش مصنوعی شنیده می‌شود

توسعه‌دهندگان بازی‌های ویدیویی در کنفرانس توسعه‌دهندگان بازی در سن فرانسیسکو، جدیدترین ترفندهای هوش مصنوعی خود را به نمایش گذاشتند. شرکت یوبی‌سافت، یک توسعه‌دهنده فرانسوی بازی‌های محبوبی مانند “Assassin’s Creed”، ابزاری به نام Ghostwriter را معرفی کرد که برای شخصیت‌های داخل بازی، دیالوگ تولید می‌کند. رابلوکس، یک پلتفرم آمریکایی برای بازی‌های DIY، ابزاری را راه‌اندازی کرد که از دستورات متنی متریال‌های درون بازی مثل شیشه رنگی، را تولید می‌کند. این شرکت همچنین یک کمک‌کننده تکمیل خودکار (autocomplete) را برای برنامه‌نویسان بازی‌ها رونمایی کرده است. چند هفته قبل نیز، شرکت Straight4 Studios بازی مسابقه‌ای جدید به نام GTR Revival را با گزارشگر شخصی‌سازی شده بازی معرفی کرد که توسط هوش مصنوعی تولید شده است.

GTR Revival

استیو کالینز، رئیس فناوری شرکت King که بازی موبایل پرطرفدار Candy Crush Saga را تولید می‌کند، باور دارد که هوش مصنوعی یک «انفجار فرصت» را ایجاد کرده است. شرکت King که در سال گذشته شرکتی به نام Peltarion را خریداری کرده، از هوش مصنوعی برای ارزیابی سطح دشواری بازی استفاده می‌کند. آقای کالینز می‌گوید که «این مانند داشتن یک میلیون بازیکن در اختیار شماست».

امسال، EA Games، یک شرکت بزرگ سازنده بازی و گوگل، هر دو برای استفاده از هوش مصنوعی در تست بازی، یک حق اختراع (پتنت) ثبت کردند. یونیتی نیز یک موتور توسعه بازی برنامه‌ریزی کرده که بازاری برای تجارت ابزارهای هوش مصنوعی برای توسعه‌دهندگان ایجاد کند. دنی لانگ، رئیس هوش مصنوعی Unity، امیدوار است که این اقدام، «خالقان با هر سطح منابعی را در یک زمین بازی مساوی قرار دهد». به این ترتیب سازندگان با بودجه کمتر نیز می‌توانند بازی‌های بهتری تولید کنند.


پیش‌بینی آینده AI در صنعت بازی

استیم

ساخت بازی در حال حاضر آسان‌تر از گذشته است؛ در سال گذشته میلادی، تقریباً ۱۳ هزار عنوان بازی روی پلتفرم بازی Steam منتشر شدند که تقریباً دو برابر تعداد آن در سال ۲۰۱۷ است. احتمالاً بازی‌ها به زودی شباهتی به صنایع موسیقی و ویدئو خواهند داشت که در آن بیشترین محتوای جدید در اسپاتیفای یا یوتیوب توسط کاربران ایجاد می‌شود. یک مدیر بازی پیش‌بینی می‌کند که شرکت‌های کوچک‌تر به سرعت متوجه خواهند شد چه ژانرهای جدیدی توسط هوش مصنوعی ممکن است ایجاد شود. ماه گذشته، راجا کودوری، یک مدیر در شرکت اینتل، از این شرکت خارج شد تا یک استارتاپ بازی‌های هوش مصنوعی تاسیس کند.


موانع توسعه هوش مصنوعی در صنعت بازی

از طرف دیگر باید یادآور شد که هوش مصنوعی بر پایه آموزش بر اساس داده‌های اولیه کار می‌کند. در نتیجه شرکت‌های بزرگ به دلیل دسترسی به داده‌های اولیه بزرگ‌تر توانایی بالقوه بیشتری برای تولید محصولاتی بر پایه هوش مصنوعی را دارا هستند. همچنین این شرکت‌ها با برقراری قوانین کپی رایت بر روی داده‌های اولیه خود می‌توانند از این گنجینه بهتر محافظت کنند.

اگر وکلا دخالت نکنند، اتحادیه‌ها ممکن است وارد شوند. استودیوها به آرامی به هوش مصنوعی به عنوان «کمک راننده» اشاره می‌کنند، نه جایگزین برای انسان‌ها. اتحادیه نویسندگان آمریکا که اعضای آن شامل نویسندگان داستان بازی‌های ویدئویی نیز می‌شوند، در مارس اعلام کردند که «سرقت ادبی از آثار یکی از ویژگی‌های فرآیند هوش مصنوعی است». این نگرانی‌ها در هالیوود به تحریک اعتراضات منجر شده است. هنرمندان ناراحت ممکن است در صنعت بازی‌های ویدئویی هم اقداماتی بردارند که موجب توقف توسعه بازی‌ها توسط هوش مصنوعی شود.

منبع theeconomist
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.