آپدیت نرخ نوسازی متغیر بهزودی برای پلی استیشن 5 منتشر میشود
سونی قصد دارد آپدیت نرخ نوسازی متغیر (VRR) را برای پلی استیشن 5 عرضه کند. این قابلیت قرار است در هفتههای آینده برای بازیهای منتخب این کنسول ارائه شود. سونی گفته است که این آپدیت در صورتی که کاربران اتصال اینترنت مطمئن و یک مانیتور یا تلویزیون سازگار با HDMI 2.1 VRR داشته باشند بهطور خودکار نصب خواهد شد.
مزیت نرخ نوسازی متغیر برای پلی استیشن 5 این خواهد بود که به جای نمایشگر خود کنسول، خروجی تصویری بازی را تنظیم خواهد کرد. برای مثال، اگر یک مانیتور نرخ نوسازی ۶۰ هرتز داشته باشد و یک بازی بهخوبی با آن همگام نشود، شما شاهد افت فریم در تصویر خواهید بود.
اما با ارائه قابلیت VRR دیگر چنین مشکلی پیش نخواهد آمد و خود پلی استیشن 5 براساس هر بازی نرخ نوسازی متفاوتی را اجرا خواهد کرد. به این ترتیب، شما دیگر شاهد مشکلاتی مانند پارگی تصویر یا ویژوال آرتفکت در هنگام بازی کردن نخواهید بود.
سونی هنوز زمان دقیق عرضه این قابلیت را اعلام نکرده است، اما گفته که در هفتههای آینده این اتفاق خواهد افتاد. بازیهایی که از نرخ نوسازی متغیر پشتیبانی میکنند یا در آینده با این قابلیت ارائه خواهند شد به صورت زیر هستند که شامل نسخه پلی استیشن 5 آنها نیز میشود:
- Astro’s Playroom
- Call of Duty: Vanguard
- Call of Duty: Black Ops Cold War
- Destiny 2
- Devil May Cry 5 Special Edition
- DIRT 5
- Godfall
- Marvel’s Spider-Man Remastered
- Marvel’s Spider-Man: Miles Morales
- Ratchet & Clank: Rift Apart
- Resident Evil Village
- Tiny Tina’s Wonderlands
- Tom Clancy’s Rainbow Six Siege
- Tribes of Midgard
البته دارندگان پلی استیشن 5 قادر به فعالسازی این قابلیت برای سایر بازیها نیز خواهند بود، اما هنوز مشخص نیست که خروجی تصویر آنها به چه صورت خواهد بود.