سامسونگ سرانجام پشتیبانی از Vulkan API را به گلکسی اس ۷ آورد
اگر به خاطر داشته باشید سامسونگ در کنفرانس توسعهدهندگان خود که ماه آوریل در سانفرانسیسکو برگزار شد، شیوه اجرای بازیهای قدرت گرفته از رابط ولکان را بر روی تاچ ویز پرچمدار گلکسی اس 7 به نمایش گذاشت. حال پس از چند ماه این شرکت کرهای در تازهترین بسته بهروزرسانی گلکسی اس 7 و 7 اج قابلیت مذکور را به طور عمومی در دسترس قرار داده است.
به طور کلی رابط برنامهنویس ولکان که بسیاری از آن به عنوان جایگزین OpenGL و OpenGL ES یاد میکنند، مشکلات ساخت بازیهای قابل اجرا بر روی گوشیهای نسل جدید را به مراتب کاهش میدهد. علاوه بر این بازیهای قدرت گرفته از ولکان به مراتب انرژی کمتری نسبت به بازیهای عادی در هنگام اجرا مصرف میکنند.
ولکان این امکان را برای توسعهدهندگان فراهم میکند که برای چند اکوسیستم مختلف یک بازی را توسعه دهند؛ یعنی شما در آینده نزدیک میتوانید یک بازی را روی چند پلتفرم متفاوت مشاهده کنید. گوگل برای اولین بار پشتیبانی از این رابط برنامه نویسی را در اندروید 7 نوقا گنجانده که ادعا میشود قابلیت اجرای بازیهای سنگین بر گوشیهای میان رده را به همراه دارد؛ با این حال در حالت کلی سری گلکسی اس 7 سامسونگ اولین گوشیهای هوشمندی هستند که اکنون از Vulkan API پشتیبانی میکنند.
این رابط برنامه نویسی به توسعهدهندگان این امکان را میدهد که کنترل بیشتری بر اجزای سخت افزاری دستگاه داشته باشند و همچنین اجازه دسترسی به کارت حافظه جانبی و میزان توان پردازنده گرافیکی را میدهد. در نظر داشته باشید که اگرچه گوشیهای مذکور به ترتیب تا هفته آینده در قالب یک بسته بهروزرسانی توانایی پشتیبانی از Vulkan API را به دست میآورند، با این حال هنوز تعداد انگشت شماری از بازیهای موبایلی با استفاده از این رابط توسعه یافتهاند.
نکته ی دیگری که وجود داره اینه که بازی هایی که با این رابط برنامه نویسی توسعه پیدا کردند، Frame Rate Stability بهتری برخوردار هستند که باعث میشه در طول بازی با افت فریم کمتری روبه رو بشیم که در کنار مصرف کمتر و بهینه تر انرژی، حداکثر لذت رو از بازی ببریم.