رونمایی مایکروسافت از DirectX 12 با هدف افزایش کارایی بازی‌های ویدئویی موبایل و رایانه

مایکروسافت روز گذشته در کنفرانس GDC 2014 نسخه جدید DirectX را معرفی کرد. این نسخه قرار است کیفیت و سرعت بازی‌های ویدئویی را هم در رایانه و هم در دستگاه‌های موبایلی بهبود ببخشد.

0

فارنت: مایکروسافت روز گذشته در کنفرانس GDC 2014 نسخه جدید DirectX را معرفی کرد. این نسخه قرار است کیفیت و سرعت بازی‌های ویدئویی را هم در رایانه و هم در دستگاه‌های موبایلی بهبود ببخشد.

DirectX-12

به گفته مدیر توسعه گرافیک مایکروسافت Anuj Gosalia رابط‌های برنامه‌نویسی اپلیکیشن یا همان APIهای جدید در DX12 کارایی بسیار بهتری در تمامی پلتفرم‌های مایکروسافت از جمله ایکس‌باکس وان و ویندوزفون را به همراه خواهد آورد. از آن‌جایی که ویندوزفون با Xbox Live یکپارچگی خوبی دارد انتظار می‌رود اوضاع بازی‌های ویندوزفونی نسبت به دیگر پلتفرم‌های رقیب از جمله iOS و اندروید بهتر شود.

DirectX-12-mobile

به گزارش Polygon با DX12 بازی‌ها انرژی و توان کمتری را طلب خواهند کرد و همچنین پورت کردن بازی‌ها از کنسول‌های بازی و رایانه‌ها به دستگاه‌های موبایلی ساده‌تر خواهد شد؛ همچنین در رایانه توسعه‌دهندگان به سطح پایین‌تری از سخت‌افزار برای افزایش کارایی گرافیکی دسترسی خواهند داشت. علاوه بر این سوییچ کردن بین هسته‌های پردازنده‌ها هوشمندانه‌تر انجام خواهد گرفت تا لگ و کندی در بازی‌ها به پایین‌ترین حد خود برسد.

Forza-5-directx-12

خوشبختانه مایکروسافت اعلام کرده است که 80 درصد سخت‌افزارهای گیمینگ در حال فروش در بازار با DirectX 12 سازگار خواهند بود و نیازی به ارتقای سخت‌افزاری نخواهید داشت. البته هنوز برای ظهور بازی‌های با این فناوری زود است و باید حداقل تا تعطیلات سال 2015 میلادی منتظر بمانیم.


پایان مطلب/

Source: Engadget

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.