نتایج نظرسنجی: نیمی از نوجوانان علاقهای به متاورس ندارند
به نظر میرسد خیلی از نوجوانان علاقهای به دنیای مجازی متاورس ندارند. ظاهراً نوجوانان شبکههای اجتماعی را هنوز به دنیاهای مجازی ترجیح میدهند.
موسسه Piper Sandler در جدیدترین نظرسنجی خود که از ۷۱۰۰ نوجوان انجام داده است به آمار جالبی رسیده است. طبق این نظرسنجی ۵۰ درصد شرکتکنندگان گفتهاند که هیچ علاقهای به خرید یک دستگاه واقعیت افزوده (VR) برای دسترسی به دنیای مجازی ندارند. ۲۶ درصد گفتهاند هماکنون یک دستگاه VR وجود دارد و ۹ درصد گفتهاند که قصد خرید یکی از آن را دارند.
از بین ۲۶ درصد شرکتکنندگان که صاحب یک دستگاه VR بودند فقط ۵ درصدشان استفاده روزانه از آن داشتهاند و ۸۲ درصدشان چند بار در ماه استفاده میکنند.
در بخش دیگری از این نظرسنجی، از نوجوانان درباره بلاکچین و NFT بهعنوان اجزای دنیای متاورس پرسیده شده است. در حالیکه ۸۷ درصد از نوجوانان درباره رمزارز شنیدهاند، فقط ۱۱ درصدشان معاملات رمزارز داشتهاند. درباره NFT نیز فقط ۶۱ درصد درباره آن چیزی شنیدهاند و ۸ درصد نیز معاملاتی در این بخش داشتهاند.
طبق یک نظرسنجی دیگری که توسط موسسه Morning Consult انجام شده است، ۵۶ درصد از متولدین بین سالهای ۱۹۸۰ تا ۱۹۹۶ میلادی و ۵۱ درصد از نسل Z (متولدین بین سالهای ۱۹۸۷ تا ۲۰۱۲ میلادی) علاقمند به متاورس بودهاند. همچنین حدود ۵۰ درصد از گروه اول و کمتر از نصف گروه دوم علاقمند به پلتفرمهای دنیای مجازی Horizon Worlds و Horizon Workrooms متا بودهاند.
از طرفی، تیک تاک محبوبترین شبکه اجتماعی نوجوانان بوده است که بالاتر از اسنپچت قرار گرفته است. پیشبینی میشود درآمد تیک تاک در سال جاری به ۱۱ میلیارد دلار برسد که بالاتر از مجموع درآمد توییتر و اسنپچت خواهد بود. همچنین آمازون محبوبترین سایت خرید آنلاین و نایک محبوبترین برند لباس ورزشی و Chick-fil-A محبوبترین رستوران نوجوانان بوده است.