همایش تجاری بازی‌های رایانه‌ای تهران TGC 2018 رسماً آغاز شد

صبح امروز با حضور شرکت‌کنندگان، میهمانان، توسعه‌دهندگان و سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی همایش بین‌المللی بازی تهران TGC 2018 رسماً آغاز به‌کار کرد.

0

رویداد TGC 2018 با حضور بیش از 1300 شرکت کننده، 46 سخنران خارجی و 26 سخنران داخلی، 24 ناشر خارجی و 10ها شرکت بازی‌ساز ایرانی و خارجی رسما از ساعت 8 صبح امروز در محل همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما آغاز شد.

TGC 2018 کریمی قدوسی

در مراسم افتتاحیه ابتدا حسن کریمی قدوسی مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای از ایران به عنوان بزرگترین بازیگر حوزه بازی در خاورمیانه و شمال آفریقا نام برد و اهداف اصلی این رویداد را به شکل زیر عنوان کرد:

  1. تقویت صنعت بازی‌سازی داخلی – همچنین در این نمایشگاه غرفه همگرا با هدف پشتیبانی از بازی‌سازان داخلی حضور دارد که پس از TGC 2018 رسماً کار خود را آغاز خواهد کرد.
  2. بین‌المللی کردن صنعت بازی داخلی ضمن حفظ هویت بومی ما.

TGC 2018 کیت ادواردز

پس از آن خانم کیت ادواردز مدیرعامل Geogrify و مدیر سابق اتحادیه تولیدکنندگان بازی جهان (IGDA) با بیان این که موفقیت در بازار بازی‌های رایانه‌ای، وابسته به مکان نیست، به بازی‌سازان ایرانی توصیه کرد به جای توجه به محدودیت‌ها، توانایی‌ها و فرهنگ غنی خود را درآغوش بگیرند. خانم ادوارز گفت:

یکی از چیزهایی که در این سفرها یاد گرفتم این است که «مکان» محدودیتی در بازی‌سازی ایجاد نمی‌کند و لازم نیست حتما در یک کشور خاصی زندگی کنید تا بتوانید بازی بسازید. من بازی‌سازان فراوانی دیده‌ام که خودشان چگونگی بازی‌سازی را یاد گرفته و پیشرفت کرده‌اند.

کیت ادواردز همچنین با اشاره به فرهنگ غنی ایران و شخصیت‌های اسطوره‌ای مثل خشایارشاه و آرش کمانگیر گفت پتانسیل‌های زیادی برای تبدیل این افسانه‌ها به بازی وجود دارد و حتی می‌دانید که بسیاری از بازی‌های خارجی نیز سوژه مکانی ایران (Persia) را دارند.

TGC 2018 Kate Edwards

به اعتقاد خانم ادواردز مهم نیست بازی شما گرافیک دو‌بعدی، یا سه‌بعدی داشته باشد و آیا به واقعیت نزدیک است یا خیر؛ مهم این است که هر هنرمند بازی‌ساز سبک خاص خود را دارد و می‌تواند در زمینه خود بهترین باشد.

TGC 2018 Pitch Fest

پس از سخن‌رانی خانم ادواردز در مراسم پیچ فست (Pitch Fest) یازده بازی‌ساز برگزیده ایرانی عناوین جدید خود را برای بیش از 20 ناشر خارجی هر کدام در حدود 3 دقیقه معرفی کردند. نکته قابل توجه در این رویداد، ارایه‌های حرفه‌ای بازی‌سازان و پروژه‌های جذاب بازی‌ بود که بسیاری به حضور بیشتر در بازارهای جهانی امیدوار کرد.

TGC 2018 پیچ فست

در بخش نمایشگاهی این رویداد نیز 60 شرکت داخلی و خارجی حضور دارند. همچنین 5 مسترکلاس TGC2018 نیز دیروز در انستیتو ملی بازی‌سازی برپا شد.

 

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.