پرونده‌ای برای اسکار 89: پیش‌بینی فارنت از برندگان

«منچستر کنار دریا» در کنار «مهتاب» به طور قطع بهترین فیلم‌های امسال بودند. هرچند «لالالند» در فصل جوایز محبوب‌ترین فیلم بود و در اکثر مراسم‌های مهم از جمله بفتا و گلدن گلوب برنده بهترین فیلم بود، اگر به خاطر ترس از دچار شدن به سرنوشت «خواندن در باران» نباشد، شانس کمتری نسبت به دو فیلم دیگر دارد.

0

در این بخش از پرونده‌ی اسکار 89م در فارنت، همان‌طور که پیش‌تر وعده داده بودیم، به پیش‌بینی برندگان جوایز خواهیم پرداخت. در قسمت‌های قبل، فیلم‌های حاضر در این مراسم مهم سینمایی را بررسی کردیم و سعی کردیم مختصر و مفید علاوه بر سنجش کیفی آثار سینمایی، شانس آن‌ها و دلایل احتمالی حضورشان در میان کاندیداها را نیز مورد بررسی قرار دهیم. در این قسمت علاوه بر این‌که پیش‌بینی خودمان از برندگان جوایز را اعلام می‌کنیم توضیحاتی هم در این مورد می‌دهیم. مراسم اسکار ساعت 5 بامداد دوشنبه 9 اسفند برگزار می‌شود و بعد از اتمام این مراسم در آخرین قسمت از پرونده‌ی فارنت در مورد اسکار هشتاد و نهم برندگان این جوایز را هم خواهید خواند.

بهترین فیلم: Manchester by the Sea

«منچستر کنار دریا» در کنار «مهتاب» به طور قطع بهترین فیلم‌های امسال بودند. هرچند «لالالند» در فصل جوایز محبوب‌ترین فیلم بود و در اکثر مراسم‌های مهم از جمله بفتا و گلدن گلوب برنده بهترین فیلم بود، اگر به خاطر ترس از دچار شدن به سرنوشت «خواندن در باران» نباشد، شانس کمتری نسبت به دو فیلم دیگر دارد. دیگر فیلم‌های این بخش هم نه در دیگر مراسم‌ها و نه در این مراسم به وضوح شانسی برای دریافت جایزه ندارند، هرچند اسکار نشان داده در بخش بهترین فیلم گاها بسیار غیر مترقبه عمل می کند. از بین «منچستر کنار دریا» و «مهتاب» با وجود آن‌که شانس هر دو در بخش فیلمنامه اصلی و اقتباسی، تا حد زیادی بالاست (که معمولا نسبت مستقیم با شانس بردن بهترین فیلم دارد)، شانس «منچستر کنار دریا» را به دلیل ساختار اجرایی و روایی و همچنین شانس بالایش در بردن بهترین کارگردانی بالاتر از «مهتاب» گلدن گلوب برده می‌دانیم.

بهترین بازیگر نقش اول مرد: Casey Affleck

هم در اکثر جوایز سینمایی و هم در واقعیت، افلک بهترین بازیگر نقش اول امسال بوده است. افلک نه تنها بهترین بازیگر نقش اول مرد، که بهترین بازی سال را در تمام رشته‌ها ارائه داده است. شانس او برای بردن جایزه تقریبا قطعی است، مگر آن‌که آکادمی قصد ادای احترامی به دنزل واشنگتن داشته باشد.

بهترین بازیگر نقش اول زن: Natalie Portman

رقابت امسال این بخش بین «ناتالی پورتمن» و «اما استون» است و شاید «امی آدامز» استحقاق بیشتری برای این جایزه نسبت به هر دو داشت، با همه اوصاف، شانس پورتمن را به دلیل رسوم اسکار در جایزه ندادن به اولین درخشش مهم (استون پیش از این برای بردمن کاندید بهترین بازیگر نقش مکمل بود) و توجه ویژه اسکار به بازیگرانی که یک شخصیت واقعی را بازآفرینی کرده‌اند، بیشتر می دانیم.

بهترین بازیگر نقش مکمل مرد: Mahershala Ali

قطعی‌ست و قطعا لیاقتش را دارد.

بهترین بازیگر نقش مکمل زن: Michelle Williams

شانس «ویولا دیویس» قطعا بیشتر از ویلیامز است اما ویلیامز یکی از آن نمایش‌های محبوب اسکار را ارائه داده و در زمان کم به بهترین شکل و با بالاترین جزئیات یک کاراکتر را تصویر کرده است. در ضمن رجیستر کردن دیویس در اکثر مراسم‌ها برای نقش مکمل عجیب است. قطعا او نقش اول «حصارها» است.

بهترین کارگردان: Barry Jenkins

در این بخش به وضوح شانس «دیمین شزل» بالاتر است. همه جایزه‌ها را هم به دست آورده، اما کارگردانی جنکینز خارق‌العاده است و لیاقت بیشتری برای این بخش دارد اما به احتمال بسیار بالایی شزل جایزه را دشت می‌کند.

بهترین فیلمنامه اوریجینال: Manchester by the Sea

با یکی از بهترین فیلمنامه‌های چندین سال اخیر و یک روایت تماما پست مدرن سینمایی شده مواجهیم. اگر چنین فیلمنامه‌ی بی‌نظیری برنده نشود، قطعا اشتباهی صورت گرفته است.

بهترین فیلمنامه اقتباسی: Moonlight

تنها شانس دیگر این بخش «رسیدن» است که با توجه به عدم موفقیتش در فصل جوایز و بی‌مهری اسکار به ژانر علمی-تخیلی در بخش‌های هنری، عملا برد «مهتاب» قطعی‌ست.

بهترین فیلمبرداری: Arrival

در این بخش هم «لالالند» رقیب قدری‌ست اما به واقع فیلمبرداری درخشان بردفورد یانگ در «رسیدن» قابل چشم پوشی نیست.

بهترین طراحی لباس: Jackie

جایزه انجمن طراحی صحنه و لباس را برده، اسکار را هم می‌برد.

بهترین صداگذاری: Hacksaw Ridge

قاعده فیلم جنگی، خوب بردن حوایز بخش صداست.

بهترین تدوین: Arrival

بهترین تدوین سال به وضوح متعلق به تدوین نامعمول و متفاوت «منچستر کنار دریا» است که به حدی غیرقابل هضم بوده که حتی کاندید نشد. بعد از آن «رسیدن» و «مهتاب» رقبای اصلی هستند و «رسیدن» از هرنظر بهتر است.

بهترین تدوین صدا: Hacksaw Ridge

تکرار می‌کنم. قاعده‌ی فیلم جنگی، خوب بردن جوایز بخش صداست. شاید «لالالند» شانس دوم این بخش باشد.

بهترین جلوه‌های ویژه: Doctor Strange

بخش مسخره‌ای‌ است و فقط برای به دست آوردن دل تیم جلوه‌های ویژه وجود دارد. شانس دیگر بخش «کتاب جنگل» است که از استاپ موشن استفاده کرده و همین احتمال پیروزی‌اش را پایین می‌آورد.

بهترین گریم و آرایش مو: A Man Called Ove

بهترین ترانه اوریجینال: La La Land

هم استحقاقش را دارد و هم همه را برده، «شهر ستاره‌ها» حتی در گرمی هم آهنگ برجسته‌ای می‌تواند باشد چه برسد به اسکار.

بهترین موسیقی متن: La La Land

می‌برد. به همین سادگی.

بهترین انیمیشن کوتاه: Piper

پیکسار باشد و خوب باشد و نبرد؟

بهترین فیلم کوتاه: Mindenki

بهترین فیلم مستند کوتاه: 4.1 Miles

بهترین فیلم مستند: O.J.: Made in America

هم بهترین بوده و هم همه جوایز را برده، نبرد؟

بهترین فیلم غیر انگلیسی زبان: Toni Erdmann

بهترین کاندید این بخش است و به نسبت دیگر فیلم‌های خارجی زبان در فصل جوایز موفق‌تر بوده، مگر آن‌که سیاست جایزه را به «فروشنده» برساند.

بهترین انیمیشن: Zootopia

می‌برد. همه را برده این را هم می‌برد.

بهترین طراحی صحنه: La La Land

لیاقتش را دارد و می‌برد. یکی از بهترین طراحی صحنه‌های ممکن برای یک موزیکال. ژانری که حجم زیادی از تاریخچه هالییود را تشکیل می‌دهد.

تَکرار می‌کنیم مراسم اسکار ساعت 5 صبح دوشنبه 9 اسفند آغاز می‌شود و تا ساعاتی بعد که مراسم به پایان می‌رسد لیست برندگان آن را در فارنت خواهید خواند.

 

نویسنده: عادل نریمانی

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.