رکوردشکنی صنعت گیمینگ موبایل در سال ۲۰۱۶ با ۴۰.۶ میلیارد دلار درآمد
آیا امسال بازیهای ویدئویی زیادی در موبایل یا تبلت خود انجام دادید؟ به نظر میرسد که اینطور باشد، چراکه بنا بر تحقیق شرکت هوش اقتصادی SuperData، 2016 بزرگترین سال برای صنعت بازی موبایل بوده و این صنعت ۴۰.۶ از ۹۱ میلیارد دلار درآمد عرصه بازیهای دیجیتال را به خود اختصاص داده است.
این آژانس، تعداد بازیکنان فعال ماهانه را 2.6 میلیارد نفر تخمین زده است. اکثر بازیکنانی که برای بازیها هزینه صرف کرده بودند، ساکن کشورهای آسیا هستند. بااینوجود هنوز به اوج شکوفایی این صنعت نزدیک نشدهایم. انتظار میرود که در طول سه سال آینده، درآمد جهانی حاصل از بازیهای موبایل به رشد خود ادامه دهد. دیگر اینکه در کنار افزایش درآمد، تعداد بیشتری از بازیها از تکنولوژیهای پیشرفته بهره میبرند، با استانداردهای بالاتری عرضه میشوند و حتی شیوه بازاریابی برای این بازیها نیز به تکنیکهای بازاریابی برای بازیهای کنسولی نزدیک خواهد شد.
البته این صنعت در حال حاضر هم بازیهای موفق و پردرآمد خود نظیر Monster Strike یا Clash of Clans را دارد که توانستند میلیاردها دلار درآمد داشته باشند. بااینوجود موفقترین بازی امسال Pokemon Go بود که 788 میلیون دلار درآمد به همراه داشت. درعینحال، بازی Super Mario Run که بسیاری آن را بازی میکنند، تنها در مدت 3 روز 14 میلیون دلار برای سازندگان خود سود تولید کرد؛ اما باوجود طبیعت رایگان این بازی، ممکن است عایدی ثابت به همراه نداشته باشد.
از سوی دیگر در سال 2016 پیشرفت غیرمنتظره و بزرگی برای واقعیت مجازی رخ نداد و تولیدکنندگان مجموعاً 2.7 میلیارد دلار درآمد کسب کردند. انتظار میرود که در سال 2019 میلادی درآمد حاصل از واقعیت مجازی به بیش از 17.8 میلیارد دلار نیز برسد. در همین حال، واقعیت افزوده و ترکیبی به ترتیب در حدود 1 میلیارد و 100 میلیون دلار درآمد به همراه داشتند. انتظار میرود که بازار واقعیت مجازی نیز در سالهای آینده رشد سریعی داشته باشد؛ چراکه افراد و برندهای بیشتری به آن روی میآورند. بیشترین فروش هدستهای واقعیت مجازی توسط Samsung Gear انجام شد که تعداد آن به 2.3 میلیون قطعه رسید.
با سلام
لطفا اطلاعات درست رو اعلام کنید، چون دادن اطلاعات غلط از سوی شما، باعث ایجاد جهت گیریهای مختلف و بعضا اشتباهی از سوی برخی دستگاهها یا جاهای خاص میشود.
بنا بر تحقیق شرکت هوش اقتصادی SuperData، 2016، درآمد کل صنعت گیم 91 میلیارد دلار بوده است، نه اینکه فقط بازیهای موبایل.
لطفا خبرتون رو اصلاح کنید
Games generated $91 billion worldwide in 2016, according to a report from market researcher SuperData Research.
The mobile game segment was the largest at $41 billion (up 18 percent), followed by $26 billion for retail games and $19 billion for free-to-play online games. New categories such as virtual reality, esports, and gaming video content were small in size, but they are growing fast and holding promise for 2017, SuperData said.
ممنون از دقت نظرتون. منبع به اشتباه متن زیر رو نوشته بود:
according to market intelligence company SuperData Research, 2016 was the biggest year in mobile gaming, generating a whopping $91 billion in revenue
اصلاح شد