framed؛ با بازی محبوب هیدئو کوجیما در سال 2014 آشنا شوید!
“Framed”، عنوان مستقل محبوبی که شما باید داستان بازی و اتفاقات درون آن را با عوض کردن جای کارتهای داده شده، تغییر دهید.
امیدوارم منظور نویسنده را بفهمید! بگذارید یک مثال بزنم. شما در بازی نقش یک تبهکار را دارید. حالا شما یک کار خلاف سنگین و تپل انجام دادهاید و پلیسها به دنبال شما هستند. وارد یک ساختمان بلند میشوید و پلیسها از پایین و بالا شما را محاصره کردند. ناگهان یک طناب برای خشک کردن لباسها میبینید که از پنجره همان ساختمان به ساختمان دیگری در روبرو متصل شده است.
هر لحظه امکان شکسته شدن در توسط پلیسها وجود دارد. تصمیم خود را گرفتهاید و مصمم هستید که روی طناب بپرید و بعد از روی آن لیز بخورید. روی طناب میپرید و در حال لیز خوردن هستید که بنگ! یک تیر به شما خورد و متاسفانه مردید و هیچ کاری از دست شما بازیکننده این عنوان بر نمیآید.
اما صبر کنید، جای کارت دوم و سوم را عوض کنید و به این صورت یک پرنده که در جلوی پنجره نشسته است، به هوا میپرد و باعث میشود که تیر پلیسها به خطا برود. آخر خلاقیت تا چه حد!
در واقع شما قبل از شروع گیمپلی بازی باید جای کارتهای مختلفی را که در صفحه نمایش میبینید، عوض کنید تا به یک سیر عقلانی برسید و بتوانید آن مرحله را رد کنید. برای این کار هم شما باید ترتیب کارتها را طوری بچینید که از موانع بازی مانند پلیسها، درهها بدون خطر عبور کنید.
حالا پس از مدت کمی که از انتشار این بازی میگذرد، هیدئو کوجیما خالق سری بازیهای متالگیر سالید این بازی را به عنوان بازی سال خود معرفی کرده است.
من عنوان framed که توسط Liveshack ساخته شده را بازی کردم. گیمپلی، گرافیک و موسیقی این عنوان بسیار غنی بود و بدون شک بهترین بازی من در این سال است.
به راستی که سازندگان این عنوان ریسک بسیار زیادی را به جان خریدهاند و توانستهاند یک بازی خاص با استایل تاریک و نوآر، موسیقیهای جاز بسازند و سختتر از همه، آنها را اینقدر خوب پیاده کنند که هیدئو کوجیما را مجذوب کند!
هیدئو کوجیما، نویسنده، تهیهکننده، کارگردان و طراح بازیهای رایانهای ژاپنی و سخنگوی شرکت کونامی است. وی از سال ۱۹۸۶ در زمینه طراحی بازیهای رایانهای فعالیت میکند و هم اکنون مدیریت استودیوی بازیسازی محصولات کوجیما را بر عهده دارد. از مشهورترین کارهای وی میتوان به سری متالگیر اشاره کرد.