میاموتو: برچسب Open World بودن را به بازی زلدا نزنید!

خالق سری بازی «افسانه‌ی زلدا» آقای «شیگرو میاموتو» دوست ندارد که بازی بعدی این سری را به عنوان یک بازی «جهان باز» (Open-World) توصیف کنند.

0

با این که این بازی در هنگام رونمایی در E3 امسال به عنوان یک زلدای اوپن ورلد معرفی شد، اما ممکن است همه‌ی آن خصوصیت‌هایی که انتظار داریم را به همراه نداشته باشد. شاید به همین دلیل باشد که آقای میاموتو در مصاحبه‌ی اخیر خود، در مورد استفاده‌ی مکرر از این عبارت در مورد این بازی نگران به نظر می‌رسید.

miyamoto-iconمیاموتو

من وقتی بازی می‌سازم ترجیح می‌دهم که از کلمه‌ی معمول “Open-World” استفاده نکنم. این کلمه یعنی این که یک دنیای بسیار بزرگ وجود دارد که بازی‌کننده می‌تواند در آن کارهای زیادی انجام دهد.

Zelda-Wii-U

وی در این‌باره ادامه می‌دهد:

در زلداهای قدیمی، بازی‌کننده هر بار به سراغ یک سیاهچاله می‌رود. به عنوان مثال، اگر در بازی 8 سیاهچال باشد، وقتی به سیاهچال چهارم می‌رسند، برخی از بازی‌کنندگان با خود این فکر را می‌کنند که ‘من نصف راه رو اومدم’ و برخی دیگر به این فکر هستند که “من هنوز نصف راهو نرفتم.”

تغییر صورت گرفته در بازی جدید اما چگونه است؟ میاموتو توضیح می‌دهد که چگونه سعی دارند سبک بازی را تغییر داده و این حالت را بشکنند:

ما در تلاشیم تا این گونه مکانیسم را از بازی حذف کنیم و حالتی را خلق کرده و توسعه دهیم که در آن شما بتوانید از افسانه‌ی زلدا در یک دنیای بزرگ، هر زمان که دوست داشتید، لذت ببرید.

خدا می‌داند که منظور آقای میاموتو از این جمله چه بود و این‌که چرا بر خلاف ظاهر او دوست ندارد به این بازی اوپن ورلد بگوییم. شاید به این دلیل باشد که در صورت استفاده از این کلمه، رقبای جدیدی برای زلدا پیدا می‌شوند که چنان دست و پا بسته نیستند!

Source: VG247

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.